חוסכים בכביש: מדריך לרכבים חסכוניים בדלק

מערכת שורש  כ טבת, תשעז  1/18/2017

סקירה מיוחדת על עולם הרכב החסכוניים בדלק בישראל
.......................

חוסכים בכביש: מדריך לרכבים חסכוניים בדלק
טויוטה קורולה
צילום: יח"צ החברה

עולם הרכב בישראל עלה מדרגה בשנים האחרונות ואם פעם מעט מאוד אנשים יכלו להרשות לעצמם קניית רכב חדש הרי שהיום יותר ויותר נהגים בישראל לא מוכנים להתפשר על רכב המגיע היישר עם הניילונים. שוק הרכב גם קיבל תאוצה בעקבות אופציות נוספות לרכישה הכוללות הסכמי ליסינג למיניהם, קניית רכב מסוכנות ללא קילומטראז'', אפשרויות להשכרת רכבים במחירים משתלמים ועוד אפשרויות מגוונות ואטרקטיביות. כאשר מגיעים להחלטה על רכישת רכב בוחנים מספר רב של פרמטרים ולכל נהג או נהגת יש צרכים אחרים ויכולות כלכליות שונות. אם פעם היינו בוחרים אוטו בעיקר על פי המראה החיצוני או לפי המרחב שיש בחלל פנים הרכב הרי שהיום נכנסו למשוואה עוד גורמים נוספים וזה כולל את מערכת הבטיחות באוטו, את מערכת המולטימדיה, את נפח המנוע והספקי הרכב, את חוויית הנסיעה, את המחיר וכמובן את צריכת הדלק.

אנחנו בזמנים שבהם הדלק יכול לעלות ביום אחד בשקל או אפילו יותר לליטר ולצריכת הדלק של הרכב החדש יש השפעה נרחבת על ההחלטה הסופית. רכבים חסכוניים הפכו להיות מציאה של ממש, אחת השאלות הראשונות כאשר מגיעים לרכוש רכב היא "כמה עושה האוטו?" כלומר מה צריכת הדלק. אז ככלל ניתן לומר שרכבים קטנים יותר במידות ובנפח המנוע יצטרכו כמות דלק נמוכה יותר כדי להגיע לנסיעה של מאה קילומטר אבל המגמה כיום היא להביא גם את הרכבים הגדולים ובעלי נפח המנוע הגדול לצריכת דלק דומה. רכבים חסכוניים של טיוטה זו הבחירה המועדפת על רוב הישראלים וכאשר מדובר על רכבים של אחת החברות הגדולות בעולם הבחירה ברכבים האלו היא פשוט מובנת מאליה.

התשלום על הרכב לא נגמר ברגע הקנייה- רכבים חסכוניים בדלק

נהג חכם יודע שהתשלום הראשון, כלומר התשלום על רכישת הרכב הוא ממש לא התשלום האחרון. מלבד הטיפולים התקופתיים, הטסטים במשרד הרישוי, התיקונים שלצערנו יגיעו בדרך, השדרוגים, השטיפות והתוספות שכולנו אוהבים לשים ברכב יש גם את הדלק שרק הולך ומתייקר מיום ליום. נהג מנוסה יודע שרכב חסכוני בדלק יכול לחסוך לא מעט כסף בעתיד וגם אם מדובר ברכב שעולה קצת יותר יקר היום זה יכול להיות מאוד משתלם בעתיד. רכבים חסכוניים של טיוטה הם רכבים משתלמים מאוד מבחינה כספית, טיוטה אומנם אינה חברה שמציעה את רכביה בחינם אך בגלל היכולת של החברה לייצר רכבים שלא צורכים הרבה דלק הרכבים נחטפים כמו לחמניות חמות. אז עד שהממשלה תחליט להוזיל את מחירי הדלק או שהמדינות שבהן יש בארות נפט יחליטו אולי לחלק גם למדינות האחרות את הזהב השחור אנחנו נצטרך לשים דגש מיוחד על נושא הרכבים החסכוניים. רכב שלא צורך כמות גבוהה של דלק יכול לחסוך לכם אלפי שקלים בשנה ומלבד החיסכון הכספי מדובר גם בחיסכון גדול לסביבה ופחות זיהום אוויר.